A Spinning®

A Spinning® program egy szabványosított, edzői vezetéssel, zenére végrehajtott, csoportos teremkerékpározási tréning. Megalkotója Johnny G világhírű amerikai kerékpárversenyző, aki a Spinning® oktatási programmal folyamatosan magas színvonalat biztosít. A tréning a programhoz kifejlesztett eszközön, az ún. Johnny G Spinner teremkerékpáron zajlik. Az egyik legkiválóbb cardio edzésprogram.

A Spinning® programot bármilyen edzettségi szint esetén alkalmazni lehet. Elkezdheti bárki kortól, nemtől, illetve előképzettségi szinttől függetlenül. Alkalmas sportsérülések utáni rehabilitációra, kihagyott időszak utáni állóképesség fejlesztésére, vagy akár versenyek előtti alapozásra. Azok is űzhetik, akiknek eddig nem volt lehetőségük más szabadidősportot választani (alkatuk, koruk, sérülésük, ill. egyéb problémák miatt).

Nem tiltott újdonsült anyukák részére sem. Mindenki tekerhet, akinek ülő helyzetben leér a lába a pedálra. Az is spinningelhet, aki a valóságban nem is tud biciklizni J

A Spinning® rövid története ...

A Spinninget egy amerikai ultramaratonista versenyző, Johnny Goldberg (ismertebb nevén Johnny G.) találta ki, aki az edzéseit vitte be zárt térbe. Ehhez kifejlesztett egy speciális kerékpárt, amelyet Spinnernek (spinning bike) neveznek.

Ezen a kerékpáros edzésformán belül megkülönböztetünk különböző irányzatokat: Spinning, Spin racing, Training bike, Schwinn stb. Minden irányzatnak megvannak a saját szabályai, amelyek eltérnek egymástól. Oldalakat lehetne írni az eltérésekről, mert a hasonlóság annyi, hogy csoportosan tekersz, zenére, edzői utasításra teremben.

A Spin racing irányzat Németországból származik. A biciklit egy fitness eszköznek tekintik és azt nézik, hogy lehet belőle a legtöbbet kihozni, azaz minél több izomcsoportra dolgozni az edzés során. Így jött a képbe a fekvőtámasz, a súlypontáthelyezés, esetleges súlyzózás. Tulajdonképpen a kerékpár és az aerobic összegződése, tekerés+koreografált, különböző karmunka-használat.

A különböző edzésszakaszokat és gyakorlatokat a résztvevők zenére végzik, követve az edzői utasításokat ugyanúgy, mint egy aerobic órán.

A program rendszerint különböző intenzitású szakaszokból épül fel. A bemelegítésül szolgáló első néhány perces, kis ellenállású és közepes fordulatszámú pedálozás után nagy sebességű sprintek (lejtőmenet), közepes sebességű síkmenetek és lassú fordulatszámú hegymenetek váltogatják egymást. Az edző utasításának megfelelően választják meg a résztvevők az ellenállás nagyságát, ezzel szabályozva a fordulatszámot.

A program hasonló módon "koreografált", mint egy aerobic óra. A kerékpáron aerobic lépések helyett azonban ülve és állva kerékpározva, a súlypont áthelyezésével, karhajlítás-variációkkal és karkombinációkkal alakítják ki az edzésprogramot.