2008-05-29 A zsírégetés 5 alapszabálya 

Az elhatározás, hogy megszabadul felesleges kilóitól, már önmagában nemes célkitűzés, az önkínzásra semmi szükség. Az alábbi alapszabályok ismertetésével az a célunk, hogy az éhezés és a diéta ne legyen egymás szinonimája, e két fogalom ne kapcsolódjon össze a gondolataiban. Az alábbi néhány, igazán fontos dolgot tartsa mindig észben, s máris könnyebben megy majd az életmódváltás, a súlycsökkenés.

Herkules Fitness Hírek


Herkules Fitness Hírek

1. szabály: Ötször egyen egy nap

Az öt étkezésből legyen három a klasszikus főétkezés, és kettő snack, vagyis nass. Kutatások bizonyítják, hogy akik naponta ötször esznek kis adagokat, sokkal kevésbé esélyesek a túlsúlyra. A három főétkezéskor mindig csak félig legyen tele a tányérja, csak addig egyen, amíg már nem érez éhséget, és ne pukkadásig. A snack se csokitorta legyen, legjobb esetben is egy müzliszelet.

2. szabály: Rostokkal telítődjön

A legjobb dolog, amit ehet, amikor a fogyás a cél, a rost. A rostok hatására sokkal tovább érez telítettséget, sokkal lassabban éhezik meg, mintha cukrot vagy szénhidrátokat fogyasztana. Arról nem is beszélve, hogy a rostok segítik az emésztést, így az ételek gyorsabban emésztődnek, serken az anyagcsere. A legjobb, ha étkezésenként legalább 5 gramm rostot fogyaszt.

5 gramm rostot tartalmazó ételek:
Egy csésze korpa joghurttal elkeverve.
Egy csésze párolt hüvelyes, mint például a zöldbab.
Egy csésze bogyós gyümölcs.

2-4 gramm rostot tartalmazó ételek:
Egy közepes alma, barack, narancs vagy őszibarack.
Fél csésze párolt spárga, brokkoli, sárgarépa, karfiol, spenót vagy kelbimbó.
Egy maréknyi natúr mandula, mogyoró vagy napraforgómag.
Egy csésze főtt barna rizs, két szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy csészényi teljes kiőrlésű tészta.

3. szabály: Ne számolja a kalóriákat!

A jó diéta minden erőfeszítéstől mentes. Könnyű, egyszerűen betartható. A lényeg, hogy a megfelelő, jó alapanyagú és minőségű táplálékokat fogyassz, és képes legyen kontrollálni, hogy mennyit eszik. Semmilyen típusú élelmiszert ne vonjon meg magától, csak csökkentse minimálisra a nem kívánatos ételeket, termékeket. A zsíroktól se féljen, inkább a telítetlen zsírokat részesítse előnyben.

4. szabály: Nyugodtan egyen

Minél lassabban eszik, annál kevesebbet kíván. Felmérések szerint, azok az emberek, akik minden alkalommal lassan, megfontoltan étkeznek, fele akkora túlsúlyra tesznek szert, mint azok, akik többnyire gyorsan belapátolják az ételt, kapkodva, esetleg állva, vagy menet közben esznek. A reggeli legyen a legfontosabb étkezése, ez tartson a leghosszabb ideig is. Ezzel szinte lángra lobbantja a metabolizmusát, mely egész nap rendesen fog működni, készen állva emésztésre, zsírégetésre egyaránt.

+1 szabály: Mozogjon!

Nincs siker mozgás nélkül. Ha elkezd fogyni, nem csak a zsírszöveteiből fog leadni, hanem az izmaiból is. Kutatók bizonyították, hogy minden egyes leadott kilónak legalább tíz százaléka izom. Ne tegye tönkre a bőrét! Napi 30-40 perc bármilyen jellegű mozgás már segít megőrizni a bőr feszességét és rugalmasságát. Izmainak követnie kell a leadott zsír arányát. A legegyszerűbb olyan fitnesstermet választani, ahol a különféle testmozgásokra (sétálás, futás, biciklizés, sífutás, lépcsőzés, stb) specifikus gépek találhatóak, ezáltal tudjuk a leghatékonyabban véghezvinni a zsírégetést. Az első néhány alkalommal személyiedző segítsége erősen ajánlott, a későbbiekben már egyedül is biztonságosan hajthatjuk végre a különféle gyakorlatokat.

Sok sikert!


< vissza