Szauna

Szauna

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

A szervezetnek a melegre adott válasza a fokozott verejtékezés. A verejtékkel a bőrünkön át távoznak a szervezetünkből a lerakódott salak és méreganyagok. A mesterséges Iáz nyomán javul a test vérellátása, felgyorsulnak a különböző anyagcserefolyamatok. A szauna klímája elősegíti a sejtmegújulást, növeli a szervezet ellenálló képességét a különböző fertőzésekkel szemben. Erősíti a szívet, és javítja a vérkeringést. A melegtől még a legvékonyabb hajszálerek is kitágulnak, több vér és oxigén jut el a sejtekhez. A szaunázás ezenkívül erősíti az immunrendszert, a rendszeresen szaunázók körében ritkábbak a felsőlégúti fertőzések. A meleg hatására látványosan megújul a bőr is, ráadásul a kitágult pórusokon keresztül a különböző arcápoló krémek is nagyobb hatásfokkal szívódnak fel. Az eredmény rugalmas és bársonyos bőr.

Hogyan szaunázzunk?

Az egyik legfontosabb szabály, hogy fokozatosan szoktassuk magunkat a szaunázáshoz. Még ha lehetőségünk van is mindennap szaunázni, kezdőként heti egy alkalomnál gyakrabban ne terheljük vele szervezetünket. A másik fontos szabály, hogy szánjunk rá elegendő időt. A szaunázás és az azt követő relaxációs periódus együtt optimális esetben 70-90 percet vesz igénybe. Szaunázás előtt mindig zuhanyozzunk le! Ezzel eltávolítjuk a bőrünkről az esetleges szennyeződéseket, az izzadság és dezodoráló készítmények nyomait. Miután szárazra (!) törülköztünk, irány a szauna. Figyeljünk azonban oda arra is, hogy higiéniai okokból minden esetben tegyünk magunk alá egy törülközőt.

A szauna ideális hőmérséklete a 80-85 fok. Egy-egy menetet általában 10-15 percesre tervezzünk, s ezt ismételjük meg háromszor. Előfordulhat, hogy a levegőt túl száraznak érezzük, ilyenkor löttyintsünk egy kis vizet a forró kövekre. A melegedési szakasz után jöhet a hutés: a szaunakabinból távozva álljunk a hideg zuhany alá, vagy merítkezzünk meg egy hideg medencében. Először talán kicsit furcsa érzés lesz, de így a leghatásosabb. (A finnek a hóban hemperegnek.) Aki nem bírja a hirtelen hidegsokkot ahogy például a gyerekek sem , az langyos zuhannyal kezdjen, és fokozatosan hutse a testére ömlő vizet. Megtörülközés és rövid pihenő után jöhet a következő menet.
Szaunázás után tusoljunk le, törülközzünk szárazra, esetleg kenjük be magunkat valamilyen testápolóval, és adjunk magunknak negyedóraóra pihenőt. Ne feledjük: inni csak a szaunázás után javasolt akkor viszont különösen, hiszen akár kétliternyi folyadék is távozhatott a szervezetünkből, amit pótolni kell. (Hangsúlyozzuk: víz távozik, tehát a szauna nem fogyaszt! Csupán ezzel nem szabadulhatunk meg súlyfeleslegünktől.)

A csoportos órákat illetve a fitness szolgáltatásokat igénybe vevők részére a szauna használata díjtalan!

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.
Következő órák

Nincsenek órák mostanában